25 Tarawih oh Tarawih..

Salam semua..Tarawih oh Tarawih..hehe..Sempat lagi ke nk post ni?..takpe2,teruskan semangat mu wahai zaer..hehe..Seronok bile tengok orang berpusu-pusu ke masjid/surau untuk menunaikan solat sunnat Tarawih ni kan?..Pada hari pertama aku pegi,punye la ramai orang singgah ke masjid yang aku selalu pegi.Sampai nk parking kerete pon da kene amek tiket..hehe..Dalam pemikiran aku berkata '' Hurmm..hari pertama puasa ramai la nk datang ''..hehe..


Hari kedua ke masjid......Fuh!! memang betol ape yang aku pikirkan semalam..Masok hari kedua ni memang xramai yang singgah ke masjid 2..[heran la aku]..hehe..kenapa semalam ramai jemaah berbanding harini??..hurmm..Dalam diam aku dok terpikir,xperasan baju melayu yang aku pakai 2 basah..Aiseyman,rupe-rupenye hujan da..Patut  la ramai xdatang ke masjid harini [mungkin tu 1 alasan kot]..hehe..

Hari ke-enam ke masjid......Cuaca pada malam tu memang tenang dan berangin je..Dalam pemikiran aku berkate ''Hari ni mesti ramai jemaah yang datang ke masjid,yela..cuaca malam ni 'baek' punye ''..hehe..Arround 9.30 malam aku bergerak ke masjid untuk menunaikan solat sunnat tarawih..Setibenye aku sampai ke masjid tu,aku tengok da kurang jemaah berbanding hari-hari sebelum ni..Pelik bile tengok kerete yang selalu parking kat depan masjid 2 saban hari makin berkurang..hurm.kenape yea??..

Korang ade jawapan untuk pertanyaan aku ni??..hurm,aku still heran da pelik la..Masa mula-mula nk sambut bulan mulia ni ramai je yang datang ke masjid,tapi kenape hari-hari yang seterusnya tak ramai yang jemaah di masjid/surau??sibuk dengan kerja ke??terlebih makan mase berbuka??..hehe..kalau ade jawapan untuk pertanyaan aku ni,silalah kongsi..Thanks u all..zas~

Psst~ Aku baru nk start kerete pegi Tarawihh!!..wa!! da lambat ni..salam semua..;-)

25 comments:

n4dh!3r4 said...

hehe biasa la tu zaer.. bak kata ustaz dlm tazkirah smlm.. 10 mlm pertama semangat penuh.. 10 mlm pertengahan berkurang sikit.. 10 mlm terakhir ramai yg dah "syahid".. hahaha.. jgn termasuk dlm golongan yg "syahid" tuh tau! :P

kata hati bukan kata mulut said...

10 mlm terakhir org sibuk dgn mercun kot

DgurLinReD said...

diaorang sibuk ngan kueh raya!! he he he

nabilah abd rahman said...

biasalah tu..hangat-hangat tahi ayam...awal je semangat..last-last,terbang terus semangat tu...

Tomato Gurl's Life said...

awal2 je semangat...makin lama makin kurang...

Zaer!! said...

nadhirah : hehe,yeke??patutla main lame makin xramai orang..rupenye dorang ikut konsep yang nad bgtahu ni..;-)

Zaer!! said...

kata hati : Wah!! main mercun??awalnye..hehe


DgurLinred : Hehehe..aah la kan,tapi kalau lelaki 2 xkan buat kuih raya jugak kak??hurmmm..musykil ni..;-)

Zaer!! said...

nabilah : Hahahaha,macam hangat2 taik lembu la ni??hurmm..ok2..betul la nabilah cakap 2,awal2 je..pas2 da ke laut..;-)

Cik tom : Zaer sokong ngn cik tom..mule2 je kan..pas2 da ntah ke mane ntah..hehe..;-)

misyamissyou said...

hohoo..td g terawih, masjid dh tak ramai mcm mlm kelmarin..ape kes? br puase ke berapa ni..lom 10 mlm terakhir pn..

Zaer!! said...

miss : hehe..2 la pasal miss..miss pon kene cam zaer jugak..hehe..biase la 2 miss..awal2 je semangat..da lame2 ke laut..;-)

Aidi Si Junker said...

prangai dorg same lah gn prangai aku..tp ak pn xtaw nape ley jd gitu..hak3

S..U..D..@..I..S said...

kalau 10 malam terakhir lagi kurenggg nmpaknya..rugi2

f_aRa_aINa989 said...

kul 9.30 br g terawih??
x lewat ke tu??

Zaer!! said...

Aidi : Hahah..iyo la 2 aidi..ntah2 lebih kurang je kot..hehehe..bergurau..;-)

Zaer!! said...

Sudais : Hehe,2 la..nape erk??rugi la kalau xdapat amek 'emas' pada malam2 ramadhan kan..hehe..;-)

Zaer!! said...

Fara : Hehehe,zaer isyak kat rumah..pas2 baru sambung terawih dimasjid..xsame ke fara??ok la 2..;-)

Huda Engku said...

hoho! surau kat umah sy pun cmtu.. semalam separuh ruangan pmpuan tu kosong, tak mcm mula2 ramadhan hari tu..

lagi nak abes ramadhan, patutnye lg ramai orang ke masjid, berjemaah, kutip pahala byk2 sbb bila ramadhan thn ni da abes, thn dpn lom tentu kita dpt jmpe ramadhan lg.. pastu akhir2 ramadhan ni kan ada lailatul-qadar..time lailatul-qadar orang kita buat apa? sibuk jahit langsir, buat kueh raya. padahal raya tu cuma sehari, bulan syawal je yg sebulan! huhu!

pu3mas89 said...

huhu lama dah mas xkomen cni.. rindu plak nak komen.. haha.. eh zaer nape dari mlm ke 2 terus mlm ke 6?? zaer xke masjid ekk??? hahhaha...

btw dieorg duk buat kuih raya kot, tue la masjid makin ckit.. kn kn kn??

Zaer!! said...

Huda Engku : La yeke huda??xsampai 2 minggu berpuase ramai da out..hehe..Thanks k bagi pendapat..;-)Jom ramaikan jemaah dimasjid/surau pada bulan puasa ni..;-)

Zaer!! said...

Pu3mas : Hehehe,mas,yang hari lain 2 zaer pigi la tapi same je ngn hari kedua.;-)

Hahahaha.abis 2 kalau lelaki xpigi 2 buat kuih jugak ke mas??;-)

alif said...

teruskan dgn solat terawih

Zaer!! said...

Alif : Thanks alif.kamu pon same..doakan kesejahteraan umat islam k..;-)

Hezesuze said...

ermm tak tau ler...mayb dowang ada hal kot...or mayb terawih kt masjid lain...hehe

Zaer!! said...

Hezesuze : Yuhuhu..2 la,mane la tahu kan dorang pegi masjd/surau lain..;-)

NuSaNa NoSa 91 said...

fuhhh~ ibadat dh kurang.. tp semangat raya yg berkobar2.. 2 pasal jd hangit2 tahi ayam tu.. huk3~

 
zaerr.com