13 Kenape masa perlawanan bolasepak 45minit ?

Hye u all, korang ade jawapan tak untuk entry aku nie??hehehe..mesti xde kan.yela,time2 'Demam bola' ni la aku nk tanye korang..Da lame dah aku nk postkan entry ni tapi xsempat,maklumlah musim bola la katakan..hehe..Dalam asyik aku dok dengar pasal bola nih, terlintas dalam pale otak aku ni nk tahu jugak kenape masa perlawan bola sepak ni 45 minit untuk separuh masa pertama??kenape tidak 30 minit?? 1 jam??...hurm..xpe2,u all jangan garu kepale erk..:-)..kali ni aku nk kongsikan pengalaman aku bile buat 'research' tentang entry nih. Jawapannye..... korang bace jawapan yang dikemukakan oleh pakar saintis sukan ni..hehe..zas~

''Pakar Saintis sukan menjawab......Sebab apa bolasepak dimainkan dalam masa 45 minit ialah...

Terdapat 2 pasukan didalam setiap perlawanan dan ada 11 orang pemain disetiap pasukan. Setiap pemain mempunyai "2 biji bola" dan membawanya setiap masa semasa bermain didalam padang.

Jadi, jumlah kesemua bola untuk kedua-dua pasukan ialah '44 biji bola'. Terdapat sebiji bolasepak yang digunakan didalam perlawanan. Oleh itu, jumlah keseluruhan ialah 45 minit.

Persoalan terjawab !!!

Tetapi, kadang-kadang 2 ada masa tambahan selama 2 minit kan??...itu adalah "bola referee"! 


hahahahaha...camne??? korang da dapat kan jawapan tentang entry aku ni??

p/s~ Bagi sesiapa yang paham tentang jawapan ni..TAHNIAH,anda sudah 18sx..hehe..n bagi sesiapa yang belum paham dengan jawapan ni..anda adalah (U)..hehehehehe..

13 comments:

misyamissyou said...

kahkahkah!! xbley bla..hahaha :D

suhaisweet said...

Oooo...Anyway Nice..Visit mine if u free friend.. Bloody Day!

hentakbelipat said...

hahahha..xtpikir aku

LoKMaNHaKiMKaMaRuDiN said...

hahahaha,,,

macam cibai saintis tu,,,aku rasa ko yg kaji bendalah nie,,,

Hamzah Ian said...

ntah.. kenape ko pikir ni???

xangonila!! said...

sebab xde jawapan yang btol2 tepat tentang soalan ni..hehe..

suhaisweet said...

Hi, Visiting here..Very nice..luv ur blog...Very special for u.. Don’t Miss it!

mijie said...

haha..betul2..nice..x terpikir aku..huhu

xangonila!! said...

hehe,2 la xterpikir pown,tapi biler da tahu baru nk terpikir kan..hehe

papabear said...

tapi kenapa bolasepak wanita pun 45 minit jugak? kekekeke

xangonila!! said...

haha,la xkan paperbear xtahu kot,wanita bukan ade 2 bola jugak ke??tapi!!xnk la crita kat dalm ni..hehehe.harap2 terbalas pertanyaan papabear 2.hehe

fatinmmj said...

klakarlah bce ni, tpi mcm dh tahu dh crita ni..huhu...tpi ttp nk bce...huhu, nice entry=)
fatinmmj

xangonila!! said...

haha,tq2..bace la lagi kalau sudi yea!!

 
zaerr.com