27 Zaerr.com versi NETKL

Salam semua.hehe.Wah! Cepat betul korang alert dengan pertukaran domain aku kan? Belom ape-ape2 lagi korang dah terjah.hehe.Tak sempat aku nak buat suprise kat korang.hehe.Neway,aku nak berbanyak-banyak terima kasih pada korang sebab bagi aku semangat dan peluang kedua untuk teruskan dalam dunia blogging ni.hehe.Kenapa tetibe aku nak berdotcom ni? Nak cari populariti murahan ke? Fuh! anggapan tu salah sama sekali.Kalau korang alert dengan perkembangan aku baru-baru ni,banyak masalah yang menimpa blog aku,dah macam kene heart atttack!! da aku tengok.Tak sanggup nak berdepan dengan blog yang da macam tongkang pecah ni.hehe.Tapi dengan duit kocek yang hanya tinggal berape sen untuk hidup,aku nekad untuk beli domain name sendiri.hehe.

Tup-tup,impian menjadi kenyataan.hehe.Aku mampu memilik domain name sendiri.Tapi sebelum tu,aku ade mintak bantuan dari blogger Cikgudahlia untuk panduan dalam tukaran domain name ni,tapi mase bergerak sepantas kilat,aku terjumpe site yang menawarkan perkhidmatan domain name ni yang dibantu oleh pakar domain merusi live chat dengan beliau.hehe.Sorry kak dahlia sebab tak sempat nak guna perkhidmatan iHosterz dan terima kasih jugak pada blogger Ultraman,sebab cadangkan aku untuk gunakan perkhidmatan NetKL 2 3 hari yang lepas.hehe.Kat sini aku nak kongsi dengan korang mengenai perkhidmatan NetKL.

Apa NetKL?
NetKL merupakan satu yang rangkaian yang menawarkan perkhidmatan pendaftaran domain name dan hosting bagi sesiapa yang inginkan domain name sendiri.Tapi yang lagi seronok,korang boleh dapatkan panduan secara lansung dari admin live chat yang bertujuan untuk memudahkan korang dalam pembelian domain name.Satu persatu panduan diberi,tanya je ape yang korang rasa nak tanya tentang domain name ni.Comfirm die ni jawab.hehe.

Harga Untuk Domain name?
Kalau korang nak tahu details pasal pricing domain name ni,sila klik sini untuk maklumat lanjut.Tapi yang pasti,tak mahal dan tak murah.Berbaloi dengan services yang diberi.kalau tak percaya,korang try la.hehe.Terbaikk!

Masa Untuk Publishing Domain name?
Memang sekejap beb! Lepas korang da tunjuk bukti pembayaran kat pihak NetKL,lebih kurang dalam 15-20 minit,domain name korang dah boleh dipublishkan.Mula-mula tu,aku ingat masa untuk publish sesuatu domain ni,makan masa satu hari,tapi bile guan perkhidmatan NetKL ni,ternyata cepat dan pantas.Tup-tup domain name korang dah dipublishkan.hehe.

Macam mana nak tukar URL blog ke domain name sendiri?
Sebenarnya,perkara ni yang aku risau semasa membuat pertukaran domain name untuk blog aku.Sebabnya,aku tak tahu bahagian mane untuk setting domain name ni pada blog.Tapi korang jangan risau,segala setting yang berkaitan dengan blog,korang serahkan pada pihak NetKL,sebabnye 100% pertukaran domain name ni,telah dibantu sendiri oleh pihak NetKL.tahu-tahu blog korang dah bertukar kepada dotcom.Teruja tak?hehe.

Tapi,ape kesan kalau korang tukar Domain name ni?
Hehehe,sebenarnya ade banyak effect bile korang tukar domain sendiri ni.Kalau korang nak tahu,korang bace comment yang aku terima dari blogger kaizenshinobi ni mengenai kesan bile korang tukar domain name.hehe.Wa salute lu bro kaizen..hehe..;)Thanks!

1.Rank Alexa ( Automatik rank korang jatuh,sebab pakai URL ( Domain name ) baru.
2.Page Rank ( Jatuh jugak sebab bertukar link )
3.Nuffnang ( Trafik pada hari yang korang tukar domain tu,tidak akan dikira ) dan korang kene pastikan,bile dah berdotcom ni,ads iklan pada blog korang kene update dari ads nuffnang yang baru.hehe.

Heheh.macam mana? korang tak nak bertukar lagi ke? Semudah abc je kalau nak tukar domain name ni kan?.hehe.Aku tak promo perkhidmatan NetKL ni,tapi aku rasa site ni yang paling terbaik bagi aku.Bagi korang yang nak kan privacy dan hidop lama dalam dunia blog ni,beralih la ke domain name baru.hehe.Aku hanya berkongsi.Terima kasih kerana membaca.hehe.zas~

Psst~ Aku dah bertukar ke Zaerr.com.Harap Maklum dan sila jeles.hehe.Aku bergurau.

27 comments:

n4dh!3r4 said...

ahhh!! memang sangat jeles!!

suzie rahman said...

ala nk juga zaer...jeles ni.hihihihi

UNICHI YJ said...

cane x alert da tpampang besau ZAER.COM ekekee;p

btw,cngrt ya :D

BLUEDIANTHUS said...

bagus2..saer dah tukar domain dot com..:)

fiezah91 said...

wei aku jeles ni..wakaka :P

Unknown said...

bakal guna... bila folo cukup 1000... insyaallah.. doa2 kan ye kawan2 :D

gnesop.com said...

tahniah..
selangkah maju ke hadapan..
url pun gempak..

Gayahspears said...

jeles2 :) huhu..
ape2 pon thniah :)
mmg gempak siot!!!

kaizen shinobi said...

netKL punya customer services terbaik punya~ hohoho

aq arituh susahkan dorang kat chat room tuh~ ngeh3... still gak layan kerenah aq tuh~ hoho

Cikgu Dahlia said...

aha..tu laa pasal, terkejut...baru tanya, alih2 dah tukar..hehe
xper, xkisah guna memana pun :D

tiefazatie said...

hihi..mantap la zaer..hihi..=)

Unknown said...

waaa ! hebat laa , zaer dah tukar ? berapa kena ? zaer still guna blogspot jugak ke ? nak jugak laa weyh. hehe :D

Lagenda said...

congrate atas kelahiran .com nih..
Yeeehaaa!!

lady-D said...

siyes x paam la aku neh domain2 neh..ape kebaikannye ek???huhu..mmg best ke kalo ade domain sndiri?

Maey said...

tahniah zaer!
Netkl ni mmg best, gua pun beli domain dr sana. sblm ni takda servis redirect url dr blogspot ke .com/.net tu...payah2 guna cPanel, install, import sendiri, pening jgk gua...skrg semua netkl yg uruskan...

pada korang2 yg mengidam nakkan domain mcm abg zaer kita ni, sila lihat n3 terbaru d http://www.lunduzextreme.net n ambil bahagian..n pls spread away..sama2 kita meriahkan dunia blogger, yeah!

Lydia Miza said...

congrate zaer,aper2 pon bila dah glamer nnt jgn lupa jenguk blog miza ye?hehehe

CIK TOM said...

waaa jeles..nak tukar jugak!

annazanariah said...

congrats zaer.... boleh geng blog otai la ni.. segan lak anna ngan zaer.. hihihi.. gurau je.. jeles la ngan domain korang yg berbinkan dotcom ni..

adwafarahin said...

tahniah la yer da ad domain sendri =)

Wanzi said...

allooo bro... adusss jeles ler ... wa mau tukar dot.com juga ler gitu.....

atieaizam said...

tahniah!!! jelesnyer!!

Nadia said...

zaer nadia xbolh guna chtbox knpa yer nadia sowang jekw kat cini xbolh guna awwwww terpaksa singgh tulis sini:)

pu3mas said...

ok mas jeles.

Notami said...

waa..dah tukar .com tuu..pe pon..thanks atas info! nantikan kemunculan .com versi notami..haha

tapi notami.com dah kene curik la..kene cari idea ni..tp xleh lak lari jauh drpd nama notami kan..xbesh la pulak nanti.

ieda Qema said...

tahniah yer zaer!

CIK TOM said...

zaer..mintak izin nak copy n share info netkl ni di blog cik tom ye...

Anonymous said...

weh aku pon pakai netkl, boleh baca disini
http://wanwidget.com/2010/12/26/netkl-hosting/

 
zaerr.com