31 Banjir dan Kelas.


Salam semua.Bermula sesi pembelajaran ku selepas selesai menghadapi bencana banjir baru-baru ni.Sememangnya hujan yang melanda negeriku amat2 memberi ku pengajaran dan pegalaman yang cukup kentar untuk ku menghadapinya.Setiap hari,ku hanya bertemankan tuala dan kain pelekat untuk teruskan hidup disini.Matahari yang kian sunyi menemani negeriku,amat sukar untukku mengeringkan pakaian yang dibasuh,hanya ditemani awan kelabu saja yang kelihatan sebagai petanda awal hujan bakal turun.Sabar dan terus sabar....

Berbalik pada tajuk.Kelas ku yang dijangka bermula pada 9hb ini membuatkan ku tertanya-tanya,adakah agenda kelas boleh diteruskan walaupon kolejku masih di timbuni hujan dan banjir? Amat sukar untukku berbicara tentang banjir yang melanda ditempatku.Bayangkan,sekali melangkah keluar dari rumah,kelihatan air banjir sahaja yang memonopoli kawasan tersebut.Sukar untuk ku pergi kemana-mana disebabkan banjir yang melebihi paras lututku.Memang sadis,sadis dan terus sadissss...

Harap2 esok,kelasku ditunda seperti minggu lepas.Bia aduan entry ni tak kemana,janji ku dapat ape yang ku nak sampaikan.Amin..Terima kasih kerana membaca.zas~

Notakaki ~ Harap maaf,ku xsempat nk balas comment entry korang buat masa ni,nnt banjir da settle,akan ku terjah balik yea.Happy berblogging!

31 comments:

NuSaNa NoSa 91 said...

zaer~~ aishhh~ walaupun bnjir, kena smgt gk bljr.. tamau mls2.. wat rugi je byr yuran byk2, tp kelas skit je.. rugi kn, kn, kn?? ^_^

btw, slmt main bnjir~~ ^_^

eRza farEeha said...

fuuhhh..jampi jap..
clas xyh tunda2..troskn.ahha

Bulan said...

best tue men air banjir.
sume ade..tahi lembu kambing kerbau ayam.ahakss.
euwww~
gud luck yum!

n4dh!3r4 said...

appp zaer.. tamau malas2.. hehe :)

kyle said...

BRO!!!banjir leh main sampan, hehehe

Afiq Bukhari said...

pergi kelas tu haha kat sini xdela lebat sngt hujan nye..tapi ade gak la cahaya matahari untuk jemur baju :D

alexa yussida said...

jangan malas2..redah je banjir:p

selamat mulakan sem baru^^

Faizal Fredley said...

selamat belajar zaerr....aku dah x perlu gi kelas..kena gi pejabat lak..

Hezesuze said...

uiks time banjir nie jangan sonok sangat ye....hati2 tau...

p/s plez sms ur contact no kt weols 0192148860 ada something nak tanye haha

Izan Ishak said...

zaer...sedihlah pulak k.izan baca nih. tp yg penting jaga diri ye. apapun yg berlaku kena semangat terus nak blaja tau!

Izamir Ridzwan said...

xpe.. kmi phm.. hehe

Pendekar Berkuda said...

aku nak bersimpati ngan ang...

tapi entah kenapa aku asyik rasa nak gelak je baca entry ang ni...
Nyiahahahahaha~!

Especially bila keluar beberapa perkataan ni...

"kentar" - sumpah aku tak pernah dengar derrr~! Pandai2 je ang ni nak bikin perut aku pecah~!

"ku hanya bertemankan tuala dan kain pelekat" - ang sengaja bagi fikiran 18sx kat sini..Nyiahahaha~!

"matahari yang kian sunyi" - Matahari boleh berbunyi ke derr~? Adesh la~!

"ditimbuni hujan dan banjir??" - ni yang aku tak boleh tahan, hujan tu macam pasir erk? Takpun kat sana hujan salji?? Nyiahahaha~!

Macam mana aku nak bersimpati ni~? Awal-awal lagi ang dah buat perut aku nak pecah... adesh~la~!

Huhuhu~!

cik zaza said...

biarpun bnjir, kelas mesti diteruskan..=)

yahaya said...

kalau leyak gambar suasana disana bagus juga,

khaiyisah husna said...

xpernah dpt rase pgalaman banjir...huhu...mcm best jerk!

Jumir said...

Soalan? Di negeri manakah ko berada? Kerana negeriKU jua sedang BANJIR. Bole buat contest ...teka negeri ni.

Echin Nadiossa said...

argh cari shout u xjumpalah zaer.i need ur help lah :(

Lagenda said...

banjir ye..jgn main banjir tau!

Afiq Bukhari said...

murah da tu c3.. sambar je kalau da minat hehe tak nak try cari yang lain ke?

Miss Yaty said...

dugaan untuk belajar...sabar ye zaer..gudluck :)

BENA said...

hoooo banjir deh kelate ? kuantey pon gitu jugop. terpakso la jemur kain dale dumoh . hehehehe :)


hepi bermain ar banjir dehhh zaer ! heeee~

Gayahspears said...

banjir lah best blh men air..hahahaha


GS : der.. lawa tak header baru aku???kah3

najihah sahami said...

err..tetiba nak bersetuju ngan pendekar berkuda. hahha.lawak la zaer ni. adess...

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

salam zaer..la..tak kan pki tuala dan kain pelikat je kot?hehe.jg diri tau zaer.

zirconia said...

tempat zaer banjir ye. take care okeh :D

Nasuha Salleh said...

hati2 wbk berbahya di musim bnjir ;)
heee

Entry Baru : study kat mane?

nazirulhazwan~ said...

best dow banjir. bleh berenang2.hehe

cOnfuSeME said...

cool2 ok ngek...bkn selalu nak rase banjir...kan22..;P

*ngek gila..sj lama xpngl..haha

Woofer Storm said...

kalo bnjir,rehat kat uma tdo ..heheee moga sjhtera slalu^^

░♥si lampu neon♥░ said...

HARAP SEMUANYA KEMBALI NORMAL...SEMOGA SENTIASA DIBAWAH LINDUNGAN ALLAH SWT YE ZAER...


ENTRI MANTAP & MELETOZZ :
# RAHSIA KULIT CERAH MACAM FATIN LIYANA#
# PUSH UP BRA PEREMPUAN#
# PANGGILAN TELEFON NUFFNANG !#
# UPDATE PENEMPATAN GURU 2011#

ASSOYFINGER67 said...

salam !Salam awal pagi buat VVIPku..agar persahabatan kita terus kekal dan agar kelian semua sihat dan dirahmatiNYA....

 
zaerr.com